Методична робота
Методична робота в школі — спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення майстерності педагога.
Найважливішим методом підвищення педагогічної майстерності вчителів, який об’єднує всю систему роботи школи, є методична робота. Вона сприяє підвищенню фахової підготовки педагогічних кадрів у школах , збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям оволодівати педагогічною майстерністю, підтримує в колективі дух творчості, прагнення до пошуку. Методична робота спонукає вчителя до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи.


-глибоке оволодіння нормативними документами МОН України; -поглиблена методична, теоретична підготовка педагогів; -діагностика труднощів вчителів у процесі навчально-виховної роботи; -впровадження в практику роботи рекомендацій науки, передового педагогічного досвіду; -вивчення і практичне впровадження сучасних інноваційних технологій; -організація систематичної роботи щодо вивчення нових навчальних програм, підручників, посібників з окремих предметів; - організація систематичного курсового підвищення кваліфікації вчителів; -індивідуалізація навчання на уроках;-проведення постійнодіючих семінарів та методоб'єднань; Система методичної роботи Нижньобілківського ЗЗСО І-ІІ ступенів має чітку структуру. Її спрямовано на всебічне підвищення компетентності та професійної майстерності кожного вчителя, сукупність заходів, які впроваджують адміністрація школи та вчителі з метою оволодіння найбільш ефективними та раціональними методами та формами навчально-виховної роботи, творчого застосування їх на уроках і в позакласній роботі. У школі працює психолого-педагогічний семінар, членами якого є усі педагоги. Шкільні методоб'єднання охоплюють педагогів окремих предметних дисциплін. У нашому навчальному закладі діють такі ШМО:
- Методоб'єднання вчителів гуманітарного циклу.
- Методоб'єднання вчителів математичного та природничого циклу.
- Методоб'єднання класних керівників.
- Методоб'єднання вчителів початкових класів та естетичного циклу
Систематично проводяться педради, наради при директорові, виробничі наради.
Впроваджуються нетрадиційні форми методичної роботи ( педагогічні ігри (дидактичні, виховні, ділові, рольові), моделювання педагогічних ситуацій, ярмарки педагогічних ідей, аукціони методичних розробок, конкурсні виставки методичних розробок (уроків, виховних заходів),тренінги. Вони сприяють залученню педагогів до пошукової методичної роботи, розвитку уміння спілкуватися з колегами, учнями, батьками сприяють попередженню конфліктів у педагогічних колективах.
З кожного предмета щороку проводяться предметні тижні та предметні свята, учасниками яких є учні та вчителі школи.
Колектив школи працює над методичною проблемою: « Підвищення якості знань, удосконалення освітнього процесу на основі впровадження нових педагогічних технологій».
кожного педагога зокрема. ЇЇ форми:
-самоосвіта,
-курсова підготовка,
-атестація,
-консультації,
-анкетування,
- вивчення системи і досвіду роботи вчителя,
-відкриті уроки і позакласні заходи.
,,Сукупність
взаємопов’язаних технологій , методів, процесів- необхідна складова
створення цілеспрямованого педагогічного впливу на формування компетентного
випускника школи’’ –питання педагогічної ради.
Доповідач директор РИВАК Галина наголосила на тому, що школа ХХІ
століття зумовлює необхідність докорінного переосмислення освітньої парадигми, актуалізації
змісту, технологій становлення особистості учня, як суб’єкта і проектувальника
життя, створення проектно- життєвого простору, спрямованого на розвиток і
саморозвиток компетентної , конкурентноспроможної особистості, яка вміє творчо
розв’язувати проблеми, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.
Школа має захистити й підтримати
дитину, виробити в неї життєздатність, озброїти механізмами і технологіями
розробки життєвих стратегій та проектів.
Педагог має
організувати роботу на уроці так, щоб учень міг задовольнити свої потреби у
навчанні. Інакше кажучи- зробити процес набуття знань необхідністю для школяра.
Тому неабияку увагу потрібно приділяти мотивації.
Щоб заняття зробити більш привабливим,
використовуємо ігрові форми роботи, а також різноманітні ,,сюрпризи’’ і ,,несподіванки’’ для учнів. Важливо знайти
межу між суворим уроком та розважальною годиною. Варто створювати умови для
експериментів і спостереження.
Сучасний світ
– це світ розмов і суперечок , тому так важливо навчити дітей спілкуватися і
правильно вести дискусію.
МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ ТА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
ПРОБЛЕМА :
Виховання національно свідомої особистості, здатної на практиці застосовувати набуті знання, зацікавлення до навчання
КЕРІВНИК МО вчитель історії Чемоданова М.Р.
Слово - найтонший дотик до серця; воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розпеченим залізом, і брудом...Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне приносить біду. Словом можна вбити й оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу й безнадію і одухотворити, розсіяти сумнів і засмутити, викликати посмішку і сльози, породити віру в людину і посіяти зневіру, надихнути на працю і скувати сили душі...
Метод ,,МАЙЛ’’. Можна намалювати таблицю на дошці або роздати картки. Графи
можуть бути різними. Наприклад, ,,чи тема уроку цікава,, , ,,чи нова інформація
була зрозуміла,, , ,, чи атмосфера в
класі була приємна,,. І діти мають поставити смайлик- радісний, байдужий або
сумний. Якщо робота виконується на картках, то можна попросити написати
маленький коментар, а саму картку не підписувати. Звісно ,для учнів проведення
такої роботи біля дошки дуже корисно, бо це вчить їх не просто оцінювати певний
процес, а часом і висловлювати критику, коректно.
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ
Технології ігрового навчання – це така
організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі
включення учня в навчальну гру.
Коли ми вводимо у навчально-виховний
процес ігрові елементи, то цим самим стимулюємо пізнавальні можливості дітей.
Сюжетно- рольові ігри допомагають насамперед індивідуалізувати навчання, що забезпечує один із важливих принципів дидактики. В ігровій діяльності визначаються й виявляються інтереси учнів, ступінь сформованості навчання умінь і навичок.
А.Макаренко
говорив:,, Яка дитина в грі, такою багато в чому вона буде в роботі, коли
виросте’’. Тому ті навички й уміння, що одержує учень у процесі
гри, будуть доцільними й необхідними й у подальшому житті.
Методоб'єднання класних керівників
ПРОБЛЕМА:
Виховання в учнів національної свідомості, формування естетичних смаків, відновлення українських традицій
КЕРІВНИК МО вчитель початкових класів Войтович Г.М.
Притча про людяність
Професор престижного
університету з наміром дати студентам цінний урок на все життя, написав на
дошці велику цифру ,,1’’ і пояснив:
-1-це ваша ЛЮДЯНІСТЬ, найнеобхідніша в житті риса.
Потім з цифрою 1 написав 0 і сказав:
-А це ваші ДОСЯГНЕННЯ, які через людяність зроблять вас кращими в 10 разів.
Ще один нуль - це ДОСВІД, з яким ви станете кращими в 100 разів.
І так додавав нуль за нулем : УСПІХ,ЛЮБОВ….
-Кожен доданий нуль в 10 разів облагороджує людину.
Раптом він стер цифру 1, що стояла на початку ряду чисел. На дошці
залишилися нікчемні, нічого не значущі нулі..
Професор продовжив:
-Але якщо у вас не буде ЛЮДЯНОСТІ, все інше……
З метою мотивації членів педагогічного колективу до вироблення власного
бачення та шляхів реалізації методичної роботи у закладі освіти проводяться
різнозмістовні семінари, практикуми, розмови за круглим
столом, тренінги.
Найкраща
нагорода для вчителя – це його учень, який став успішним і при тому залишився
людиною.
Успіхи у навчанні,
матеріальні можливості та навіть особливості характеру можуть стати основою для
булінгу. Крім того, жертвою булінгу може стати також той, кому складно
спілкуватися з однолітками, хто поводиться відлюдкувато чи , навпаки,
провокативно.
Яскравими прикладами
булінгу є словесні образи, навмисне неприйняття дитини до колективу, шантаж та
навіть побиття. Частіше за все люди, що цькують, вважають , що це смішно і
вцьому немає великої проблеми чи трагедії, а також , що дорослі не будуть
звертати на це уваги.
Кривдники можуть
знайти безліч причин, щоб цькувати дитину за зовнішність, що не вписується у
загальноприйнятні рамки, поведінка, думки, які не збігаються з думкою більшості
, тощо.
-Як відрізнити булінг
та сварку між дітьми?!
-Як зрозуміти , що
вашу дитину піддають цькуванню?!
-Що робити , якщо ти
став жертвою булінгу?!
-Що робити, якщо ти
став свідком цькування?!
-Що робити , якщо
інших цькуєш ти?!
-Як допомогти дитині,
яка цькує інших?!
На такі питання шукали відповідь педагоги школи на тренінгу ,,СТОП !БУЛІНГ! '' , щоб надавати правильну допомогу своїм друзям, колегам, вихованцям. Жертвою булінгу може стати будь-хто з нас!!!
Головне
завдання кожного вчителя- виховувати учнів свідомими людьми, які вміють мислити
і поважати один одного.
Вже не існує тієї школи, де діти , сидячи рівно, склавши
руки, чемно слухають суворого вчителя. Сучасні школярі хочуть комунікації,
розмови з педагогомґ. Якого воліють сприймати радше як порадника, а не як
строгого критика. Змінився і підхід до навчання – учням не цікаво 45 хвилин
слухати теорію, тому вони все частіше знаходять більш цікаві заняття у своїх
гаджетах, не звертаючи уваги на вчителя. Як зробити так, щоб на кожному уроці
діти не нудьгували?1
ПОРАДИ
1.Потоваришуйте з учнями .Дозвольте дітям бути на рівні з
вами, однак пильнуйте, щоб вони дотримувались правил поведінки. Бодай 10 хвилин
виділіть ,щоб обговорити новини чи фільм, чи просто проблему, яка хвилює клас.
2. НІКОЛИ не переказуйте того, що можна прочитати в
підручнику. Старайтеся знайти цікаву інформацію, якої немає у підручнику і якою
можна зацікавити учнів.
3.Використовуйте різноманітні методики проведення уроку. ПАМ’ЯТАЙТЕ, діти дуже люблять
різноманітність. Почивши, що вчитель хоче провести урок нестандартно, вони
спочатку спостерігатимуть за цим процесом, а потім самі пропонуватимуть ідеї.
4.Максимально поєднуйте теорію з практикою. Все діти не запам’ятають.
Тому намагайтеся хоча б додатково подати їм ту інформацію з предмета, яка
знадобиться в житті. Дайте дітям зрозуміти , що саме Ваш предмет принесе їм
максимальну користь у повсякденному житті.
5.Давайте дітям цікаві домашні
завдання: ребуси, кросворди, презентації, представлення, опитування. Придумуйте
самі вправи.
6.Намагайтеся створити у класі
іншу обстановку (переставте стільці, парти…_).
7.Проводьте кожен урок так, ніби
проводите його востаннє.
Учні відчувають , коли вчитель
старається на уроціЮ а коли приходить лише, ,,аби відбути,,.Тому віддавайте
себе на сто відсотків , готуйтесь до кожного уроку якнайкраще, вигадуйте цікаві
завдання і старайтесь бути тим вчителем, якого б ви самі хотіли мати. Будьте
щирими з учнями, і вони також будуть щирими з вами.
ПАМ’ЯТАЙТЕ, ЩО ВИ НЕ МАЄТЕ ПРАВА БУТИ ВЧИТЕЛЕМ ЛИШЕ В ШКОЛІ.БО БУТИ ВЧИТЕЛЕМ – ОЗНАЧАЄ БУТИ НИМ ЗАВЖДИ.
Урок подорож у країну дорожніх знаків
Урок-змагання
Урок-конференція
Урок-практикум
Майстер-клас з трудового навчання
УРОК ,,МАТЕМАТИЧНИЙ ЯРМАРОК,,
Урок з використанням стратегії ШЕСТИ КАПЕЛЮХІВ у 1 класі НУШ
Немає коментарів:
Дописати коментар